Komunikat dla podróżnych, którzy zawarli umowy o imprezy turystyczne z firmą Biuro Podróży Gold Tour Sp. z o.o. z siedzibą w Prudniku przy ul. Batorego 12 A.
6 grudnia 2021 r. Marszałek Województwa Opolskiego zwrócił się do Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa z wnioskiem o uruchomienie gwarancji ubezpieczeniowych wystawionych przez ww. ubezpieczyciela dla Biura Podróży Gold Tour Sp. z o.o. z siedzibą w Prudniku przy ul. Batorego 12 A.
Organizator turystyki posiada:
- gwarancję ubezpieczeniową w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki lub przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych
z dnia 22.02.2019 r. wystawioną przez Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Siedmiogrodzka 9,01-204 Warszawa na sumę gwarancyjną 950 000,00 zł.
Gwarancja obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej oraz umowy
o powiązane usługi turystyczne zawarte z podróżnymi w okresie jej obowiązywania od dnia 08.03.2019 r. do dnia 07.03.2020 r.,
- gwarancję ubezpieczeniową w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki lub przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych
z dnia 06.03.2020 r. wystawioną przez Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
ul. Siedmiogrodzka 9,01-204 Warszawa na sumę gwarancyjną 1 100 000,00 zł.
Gwarancja obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej oraz umowy
o powiązane usługi turystyczne zawarte z podróżnymi w okresie jej obowiązywania od dnia 08.03.2020 r. do dnia 07.03.2021 r.,
- gwarancję ubezpieczeniową nr M 519365 z dnia 01.03.2021 r. w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i lub przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych.
Gwarancja obejmuje ochroną wszystkie umowy o udział w imprezie turystycznej oraz umowy
o powiązane usługi turystyczne zawarte z podróżnymi w okresie jej obowiązywania od dnia 08.03.2021 r. do 07.03.2022 r. na sumę gwarancyjną 227 425,00 zł.
Podróżni, którzy nie otrzymali zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, lub powiązane usługi turystyczne są uprawnieni do:
1) zwrotu wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne, w przypadku gdy impreza turystyczna lub powiązane usługi turystyczne nie zostały lub nie zostaną zrealizowane,
2) zwrotu części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną lub powiązane usługi turystyczne odpowiadające części imprezy turystycznej lub powiązanych usług turystycznych, które nie zostały lub nie zostaną zrealizowane,
3) zwrotu kosztów powrotu do kraju, w przypadku samodzielnej organizacji tego powrotu przez podróżnych.
Zgłoszenie szkody należy kierować bezpośrednio na adres:
Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa
Link Ubezpieczyciela do wykorzystania dla klientów: www.signal-iduna.pl.
Zgłoszenie musi zawierać imię i nazwisko oraz adres do korespondencji podróżnego poszkodowanego
w wyniku niewykonania w całości lub w części zobowiązań wynikających z umowy.
Do zgłoszenia należy dołączyć:
- Kopię umowy o udział w imprezie turystycznej zawartej między podróżnym a organizatorem turystyki lub kopie dokumentów potwierdzających nabycie powiązanych usług turystycznych, za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych;
- Kopię dowodu wpłaty na rzecz organizatora turystyki lub przedsiębiorcy ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych należności za imprezę turystyczną lub usługi turystyczne,
za których realizację jest odpowiedzialny przedsiębiorca ułatwiający nabywanie powiązanych usług turystycznych; - Oświadczenie podróżnego:
- a) stwierdzające niewykonanie przez organizatora turystyki lub przedsiębiorcę ułatwiającego nabywanie powiązanych usług turystycznych zobowiązań umownych o określonej wartości,
- b) zawierające wskazanie rachunku bankowego lub rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, na który ma nastąpić wypłata środków z zabezpieczenia finansowego, albo wskazanie innego sposobu wypłaty.
Zgłoszenia podróżnych będą weryfikowane przez gwaranta pod względem zgodności ze stanem faktycznym w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jego otrzymania. Gwarant poinformuje podróżnego o szczegółowym wyliczeniu należnej kwoty albo poinformuje o nieuwzględnieniu danego zgłoszenia w całości lub w części wraz ze wskazaniem przyczyny. W przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego termin udzielenia odpowiedzi ulega przedłużeniu, nie dłużej jednak niż do 90 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
Gwarant powinien dokonać wypłat należnych kwot w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia podróżnemu informacji o wysokości wyliczenia.
W przypadku gdy suma gwarancyjna z gwarancji ubezpieczeniowej okaże się niewystarczająca na dokonanie zwrotu wpłat wszystkim poszkodowanym podróżnym, zgłoszenia zostaną przekazane do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego celem kontynuacji wypłaty.
Roszczenia dotyczące reklamacji z tytułu niewłaściwej realizacji imprezy turystycznej nie są objęte gwarancją ubezpieczeniową.
Jeśli podróżny otrzyma zwrot kosztów transportu do kraju lub zwrot całości lub części kwoty wpłaconej tytułem niezrealizowanej lub przerwanej imprezy turystycznej z innego źródła w trakcie rozpatrywania zgłoszenia, jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o zaistniałym fakcie gwaranta i wycofania roszczenia w całości lub w części odpowiadającej otrzymanemu zwrotowi z innego źródła.
Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania gwaranta o zmianie danych zawartych w zgłoszeniu (np. adres, numer konta, zmiana nazwiska itp.).
Informacji ze strony Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego udziela:
Elżbieta Pasławska
Departament Kultury, Sportu i Turystyki
Referat Rozwoju i Promocji Sportu i Turystyki
tel.: 77 44 29 326, 77 44 29 330
e-mail: e.paslawska@opolskie.pl
Data publikacji: 8 grudnia 2021