Droga w Kietrzu oficjalnie otwarta. Cała inwestycja kosztowała 38 milionów złotych. To główne połączenie województwa opolskiego z województwem śląskim.

 

Mieszkańcy Kietrza na tę inwestycję czekali wiele lat. Poprawia ona bezpieczeństwo, komfort przemieszczania się, który doceniają również przedsiębiorcy.
Przypomnijmy, że przebudowa drogi odbywała się częściowo poza terenem zabudowanym i na terenie ścisłej zabudowy miejskiej. Bezpośrednia bliskość budynków, sklepów oraz firm wymagała zachowania ścisłych harmonogramów prac i współpracy między wykonawcami, lokalnymi władzami i mieszkańcami. Skoordynowanie prac drogowych i zadań wykonywanych przez gminę Kietrz, pozwoliło zrealizować kompleksową przebudowę drogi razem ze zmodernizowaniem infrastruktury technicznej znajdującej się pod nią. Dzięki tak szerokiemu zakresowi prac mieszkańcy zyskali nie tylko nową nawierzchnię ale oczekiwaną sieć sanitarną.

Szymon Ogłaza członek zarządu województwa opolskiego podkreśla, że wyjątkowość inwestycji polega na jej długości i koordynacji z samorządem Kietrza. – Wybudowaliśmy drogę, chodnik, rondo, zatoki. Obok części drogowej za 4 miliony złotych przebudowano kanalizację. Wszystko odbywało się jednocześnie i było ze sobą powiązane. Kolejna rzecz, która łączy te inwestycje, to unijne dofinansowanie. To jedna z ważniejszych inwestycji w naszym województwie w ostatnich latach. Wszystko zakończono bez przedłużeń i najlepszym wykonaniu – mówi Szymon Ogłaza.

Droga ma długość 4,17 km, z czego około 2,2 km znajduje się w obszarze miejskim, a 1,97 km poza miastem. Inwestycja kończy się na granicy z województwem śląskim. W ramach budowy drogi zbudowano m.in. rondo czterowlotowe z ul. Długą i Traugutta, ponad 2 kilometry chodników, zatoki autobusowe, a całość dostosowana jest do korzystania przez osoby niepełnosprawne (płyty integracyjne).

Marszałek województwa opolskiego Andrzej Buła zauważa, że województwo opolskie realizuje wiele drogowych inwestycji nie tylko w Kietrzu. – To jest jedna z wielu i największa z przebudów sieci dróg. Obecnie mamy 10 budów, a 6 z nich zostanie oddana jeszcze w tym roku. W 14 przypadkach jesteśmy na etapie projektowym. Jeżeli znajdziemy kolejne dofinansowania do tego możemy doliczyć dodatkowe 4 przebudowy. Mamy ogłoszonych 7 przetargów, a kolejne 7 planowanych w przypadku zagospodarowania oszczędności. Te inwestycje oszacowaliśmy na kwotę 500 milionów złotych. Będąc odpowiedzialnymi za drogi wojewódzkie, remontujemy je w wielu miejscach naszego województwa – mówi Andrzej Buła.

Piotr Soczyński starosta głubczycki zwraca uwagę na znaczenie drogi dla transportu z największych firm w tej części województwa. – Nasz powiat jest głównie rolniczy. Droga 416, która przebiega głównie przez gminę Kietrz ma znaczenie dla transportu krajowego. Część rolników przewozi swoje towary. W naszej okolicy jest kilka ważnych przedsiębiorstw, które stawiają na realizowanie wspólnego biznesu z Czechami – zaznacza Piotr Soczyński.

Burmistrz Kietrza Dorota Przysiężna-Bator zauważa, że nowoczesne drogi, to walka z wykluczeniem. – Ma to kolosalne znaczenie dla mieszkańców, względów społecznych i estetyki. Nasze województwo dba również o to, żeby niwelować dysproporcje w różnych częściach regionu – mówi Dorota Przysiężna-Bator.

Zbigniew Ziółko radny województwa przewodniczący komisji finansów podkreśla, że inwestycje drogowe mają przeważnie poparcie wszystkich radnych. – Tutaj powinna być jednogłośność – mówi Zbigniew Ziółko.

Przedsiębiorca Maciej Kozina z Kietrza podkreśla, że nowy trakt komunikacyjny jest istotny dla biznesu oraz spółek zajmujących się utrzymaniem miasta. – Jest to obecnie miejsce bardzo bezpieczne, dające komfort dla wszystkich – mówi Maciej Kozina.

 

Udostępnij wpis: