W dniach 15 i 16 lutego już po raz siódmy odbyły się targi turystyczne „Touristikmesse 2020” w Koblencji. Od samego początku organizacji targów Biuro Województwa Opolskiego prezentuje w nowoczesnej hali wystawienniczej Ren-Mozela potencjał turystyczny Śląska Opolskiego.
Przepiękna, prawie letnia pogoda prawdopodobnie jeszcze bardziej zachęciła i zmobilizowała tysiące mieszkańców Nadrenii-Palatynatu do odwiedzenia targów i zaplanowania kolejnego urlopu. Jak każdego roku oferta województwa opolskiego, jedynego reprezentanta Polski na targach, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Setki przygotowanych na stoisku wydawnictw i przewodników po regionalnych atrakcjach turystycznych Opolszczyzny trafiły w ręce odwiedzających targi, którzy – miejmy nadzieję – już wkrótce będą gośćmi naszego regionu. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się materiały na temat bazy hotelowej, szlaków turystycznych, dróg rowerowych oraz gospodarstw agroturystycznych.
Oprócz materiałów promocyjnych postarano się, aby każdy z gości stoiska opolskiego mógł spróbować opolskich słodyczy. Dla najmłodszych przygotowano dodatkowo upominki: kredki, długopisy, smycze na klucze, plecaki oraz ołówki przyozdobione maskotkami.
Targi w Koblencji, podobnie jak w poprzednich latach cieszyły się ogromną popularnością. Pomimo tego, że to stosunkowo niewielkie targi, na których wystawia się jedynie 90 wystawców, to należy się ogromne uznanie dla organizatorów, którym rokrocznie udaje się zachęcić ogromną liczbę odwiedzających. Sukces polega prawdopodobnie na doborze wystawców, przedstawiających zróżnicowaną ofertę, w której każdy może znaleźć coś dla siebie. Znaczenie odgrywa niewątpliwie również czas, w którym się odbywają. W lutym wiele osób zaczyna marzyć o urlopie i zastanawiać się nad kierunkiem kolejnego wyjazdu. Polska w ostatnich latach coraz częściej staje się celem turystycznym Niemców, na co wskazują wszelkie statystyki. Potwierdzają to również goście opolskiego stoiska, których ogromna ilość była już w Polsce i najczęściej właśnie na Opolszczyźnie. Wiele osób podczas wizyty na opolskim stoisku pokazywało zdjęcia z opolskiego urlopu na telefonach komórkowych i opowiadało o niezapomnianych chwilach spędzonych w naszej małej ojczyźnie. Każda taka opowieść bardzo cieszy i mobilizuje do jeszcze większego zaangażowania w promocję miejsc, które przez nas często niedoceniane, są niezwykle atrakcyjnymi celami turystycznymi dla naszych sąsiadów zza Odry.
PŁ – BWO
Data publikacji: 16 lutego 2020