Czwartek 21 lipca był dobry dniem dla rozwoju gospodarki regionu. Dwie światowe firmy ulokowały swoje siedziby w naszym województwie.

Swoją pierwszą europejską fabrykę otworzyła w Opolu firma Global Steering System, mająca swą główną siedzibę w USA. Firma produkuje podsystemy do układów kierowniczych Fiata. Dziś fabryka w Opolu zatrudnia 60 osób, docelowo ma pracować ponad 200. Pierwsze spotkanie inwestora z pracownikami opolskiego Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera odbyło się jeszcze w lutym 2014 roku, fabryka pełną zdolność ma osiągnąć w przyszłym roku. Wicemarszałek Stanisław Rakoczy, gratulując szefom zakładu udanej inwestycji deklarował jednocześnie dalszą dobrą współpracę samorządu województwa, a zwłaszcza Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki.

Kolejna dobra wiadomość biznesowa przyszła z Ujazdu. 100 mln euro w budowę nowej fabryki zainwestuje tam IFA Powertrain Polska, nowa spółka należąca do znanej niemieckiej firmy z branży automotive – IFA Rotorion. Dziś wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej fabryki, w której będą powstawać półosie napędowe. Rano z szefami firmy spotkał się marszałek Andrzej Buła, a w imieniu władz regionu kamień węgielny w Ujeździe wmurował wicemarszałek Roman Kolek. – Nowa inwestycja przyczyni się nie tylko do powstania nowych miejsc pracy, ale też do wzrostu gospodarczego regionu. Doceniam to, iż Opolszczyzna pozyskuje kolejną inwestycję z branży automotive i partnera w rozwoju – mówi marszałek.

Fabryka w Ujeździe zostanie zbudowana na blisko 12 ha, na terenie objętym statusem Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Firma podkreśla, że ciągłość produkcji i dostaw dla Daimlera podczas całego procesu przemieszczania maszyn do Polski zapewni silny, 25-osobowy zespół. Jest to poważne przedsięwzięcie, ale IFA bazuje na swoich dotychczasowych doświadczeniach w innych lokalizacjach.

W Ujeździe produkowane będą półosie napędowe dla Mercedesów klasy C, E oraz S. Początkowo w ilości 2 mln sztuk rocznie. Produkcja będzie sukcesywnie rosła – do momentu osiągnięcia zatrudnienia na poziomie ponad 400 pracowników do 2020 r. Oprócz rozwoju współpracy z Daimlerem IFA planuje również rozwój i zapewnienie produkcji dostaw półosi dla innych producentów.

VR

Udostępnij wpis: