„Co samorząd proponuje młodzieży”-  to temat debaty zorganizowanej w wołczyńskim zespole szkół. Do dyskusji z przedstawicielami samorządu województwa opolskiego i gminnego zostali zaproszeni uczniowie klas gimnazjalnych i licealnych.

27 maja obchodzony jest dzień samorządu terytorialnego i właśnie z tej okazji zorganizowano spotkanie w Wołczynie. Do debaty zaproszony został marszałek województwa opolskiego Andrzej Buła oraz przedstawiciele władz gminy Wołczyn z burmistrzem Janem Leszkiem Wiąckiem.

– Chcemy pokazać młodzieży, jaka czeka ich perspektywa. Na zakończenie wypracujemy wspólną ofertę spędzania wolnego czasu przez Wołczyńską młodzież – mówi Ewa Włos, dyrektor zespołu szkół w Wołczynie.

Marszałek Andrzej Buła mówił, jak dynamicznie zmienia się region i jakie inwestycje oraz propozycje są kierowane szczególnie do młodzieży i dzieci.

– Bardzo się cieszę, kiedy młodzież interesuje się tym, co ich otacza, zarówno w sferze sportu, rekreacji, jak i nauki. Radość jest jeszcze większa, gdy okazuje się, że młodzież ma wiedzę na temat samorządu i zasiada w młodzieżowych radach gmin. Dziś zaprosiła mnie młodzież, aby porozmawiać o tym, jaki mają wpływ na swoje otoczenie. Takie spotkania są bardzo ważne, a ja  chętnie spotykam się zarówno z dorosłymi mieszkańcami, jak i młodymi – mówi marszałek.

Burmistrz Wołczyna zainteresowany jest potrzebami najmłodszych mieszkańców. – Wszyscy jesteśmy wspólnotą samorządową, nie tylko urzędnicy i samorządowcy. Ważne, aby rozmawiać o samorządzie, a dziś jest na to szczególny czas. Zadajemy sobie pytanie, jaki on ma dla nas znacznie. Ustawa o samorządzie jest jedną z najlepszych wprowadzonych w życie w powojennej Polsce. Samorządowcy udowodnili natomiast, że są w stanie kierować i zarządzać wspólnotą mieszkańców. Dyskusja z młodzieżą i umiejętność jej słuchania, jest dla nas bardzo ważna – dodaje Jan Leszek Wiącek.

Spotkanie z młodzieżą, to również wsłuchanie się w oczekiwania młodych. Dodajmy, że Gimnazjalno-Licealny Zespół Szkół w Wołczynie prowadzi wiele programów europejskich.